fredag 26. september 2008

Høstkurset på Hald

Kl er nå ti over 4 på natta. Alle på Hald ligger trygt i sengene sine, untatt meg. Bussen min går om ikke så alt for lenge, og jeg har funnet ut at jeg ikke gidder å sove no særlig før jeg drar fra Hald, og avslutter mitt høst/forberedelseskurs her på Hald Internasjonale Senter.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å skrive litt om livet mitt de siste 6 ukene. Men jeg merker at jeg ikke har ord som kan beskrive godt nok det jeg føler nå. Jeg har fått undervisning i fagområder jeg ikke hadde forestilt meg. Jeg føler jeg reiser hjem nå, med mye mer fagkunnskap, enn da jeg kom hit. Jeg vet mer om microfinans, om fattigdom, AIDS, organisasjonene rundt meg, kommunikasjon, konflikter og mye mye mer. Dette har gjort at jeg føler meg godt rustet for de neste seks månedene av mitt liv. Men nå har jeg ikke engang begynt å snakke om menneskene jeg har møtt her.
Da jeg sluttet på vgs, tenkte jeg at denne klassen og dette miljøet skal vanskelig kunne tåppes. I løpet av de siste ukene har bevist noe helt, helt annet. Jeg merket etter bare et par dager her;
Dette er mennesker jeg kan stole på. Jeg kjente fort at disse menneskene er folk jeg ville ha med meg videre i livet mitt. Etter ca en uke dro jeg hjem, og folk spurte meg om hvordan det gikk. Det eneste jeg kunne si var fantastisk, og fortsatt følte jeg at ordene ikke strakk til. Menneskene jeg har blitt kjent med har alle fått en spesiell plass i hjertet mitt, og jeg kjenner en enorm takknemlighet til Gud, og en enorm glede over  at jeg skal få tilbringe 9 nye uker sammen med dem til våren. Dere er alle helt konge, og jeg takker for den gleden dere har gitt meg. Jeg sitter meg et smil rundt munnen når jeg tenker på dere. TAKK!
Om 6 dager sitter jeg på flyet til Laos. Har ikke helt gått opp for meg enda, hva det er som faktisk skal skje. Men for øyeblikket er jeg i ferd med å innse hvor lenge 6 måneder uten folka her på Hald er, og jeg vet jeg kommer til å savne hver og en.

Med Guds velsignelse ønsker jeg dere alle et fantastisk utenlandsopphold, og jeg ber om dere må finne stor glede i arbeidet dere skal gjøre. Mitt siste råd er: gled dere i Herren. Med ham makter dere alt. 

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Amen! Er så enig med deg!
Lykke til i Laos, dere kommer til å gjøre sykt mye bra der nede!

Eirik A jobber sa...

Takk for det Fredrik :D Må si det samme til deg :D Kos deg masse!!