mandag 25. august 2008

Og der går startskuddet...


Tjo og hei.
Da er jeg i gang med min blogg. Når jeg tenker blogg, så tenker jeg en liten blanding av fjortiss, jalla og småharry. Så min plan er å unngå det. Dette gjøres ved å ta det hele litt mer seriøst, og ikke fortelle om hvilke jenter jeg fikk øyekontakt med, da jeg gikk gjennom gågata.

Jeg har begynt min "utrolige reise". Etter halvannen uke på Hald Internasjonale Senter, så tør jeg påstå at jeg står ovenfor mitt livs største utfordring, både sosialt, mentalt og åndelig. Dette kommer til å bli en utfordring, men samtidig så vil dette året bli en opplevelse av den sjeldne.
Vi har begynt undervisningen, som hittil har handlet om hvilke utfordringer vi må gjøre oss klare for under utvekslingsoppholdet, litt om hverdagsaktuelle temaer relatert til nestekjærlighet og utfordringer, og vi har begynt med bibelundervisning. Bibelundervisningen oppfatter jeg ikke som prekner, men rett og slett bibelstudier. Vi begynte i dag å fordype oss i 1. korinter, og det var utrolig uvant og spennende. Morsomt å høre diskusjoner og kritiske spm om bibeltekster:)

Ellers må jeg si jeg er glad for å ha flytta hjemme fra. Glad for endelig å få en helt ny start. Å vise hvem jeg virkelig er, uten å tenke på hvem jeg var for et år siden. Det er godt å få treffe en hau med helt nye mennesker, og å komme inn i et fellesskap som det er her. Utrolig deilig!!

Det var første innlegget, og det kommer mer.
Håper folket vil lese her, og følge med ettersom jeg skriver og forteller om mine opplever her på Hald, og senere i Laos.
God Bless, No stress.

Ps, vet ikke om folk la merke til det, men bloggen min heter: Sings utrolige reise. Dette fordi jeg har fått et navn på Laotisk, som da er Sing.

Ingen kommentarer: