mandag 8. september 2008

Eirik og Gitarspilling

Før jeg flytta til Hald, hadde jeg bestemt meg for å lære meg å spille gitar.
Hva skal jeg si.. Har vel egentlig ikke gått ordentlig inn for det, men det blir da litt klimpring i ny og ne.
Hver Mandal har vi noe som heter for Praise and Prair på Hald. Det er en bønn og lovsangskveld. Han som ledet møtet i dag, som forresten her Shjyam og er fra Nepal, spurte om jeg ville spille bass i dag. Det sa jeg jo selvfølgelig Ja til, glad i bassen som jeg er. Meen så.. har jeg en reisevenn kalt Kristian, som forresten er veldig musikalsk, som spurte meg om vi ikke skulle bytte, så jeg spilte gitar og han bass. Husker ikke helt hva jeg tenkte, men det var liksom noe som falt i smak. At jeg faktisk sa ja til det, var jo helt utrolig, for jeg har jo virkelig ikke peiling på gitar. Men jeg sa faktisk ja, og jeg begynte å innstille meg på en time meg hjertebank og svette fingre. Men etter litt øving, mye bønn og god støtte gjennomførte jeg min første lovsangskveld med gitar. Fantastisk morsomt, og det ga virkelig mersmak!!
Det påstås at det er så mange på hald som har begynt å spille gitar, men jeg må si til mitt forsvar at jeg har tatt steget videre fra Enriqe iglesias og Hero, egenkomponi på det helt grunnleggende (eehem madagascar og uganda) til noe litt mer komplisert. Nemlig Barègrep. OFF!!

Har forresten bestemt meg for ikke å slette gjelda til Øyvin. Etter gode råd og argumenter from "he who I´m travelling with", blir det nok litt glasscola på meg allikevel:D

Btw, noen som har råd til hvordan jeg kan bli dritflink på balansering på line, uten å øve?

Ingen kommentarer: