søndag 7. september 2008

Bursdagsfeiring og sosial omgang

Ælau!!

Her i midten av norges bibelbelte, ganger vi hver søndag til en diger trebygning med masse mennesker som deler noe svært verdifult, og her jeg sitter og tenker tilbake på samlingen jeg nettopp har vært på, merker jeg at jeg begynner å føle en viss kjærlighet for statskirka her på sørlandet. Hadde den bare vært slik på Hedmarken også (*savn). Men, det skal sies at Lia Gård, som ligger like ved Koppang, ble nevnt under gudstjenesten i dag. Det ble en fantastisk kobling tilbake til oppvekststedet, og minner fra "hellige tre kongersfest" kom strømmende tilbake.

I går hadde jeg, for de som ikke vet det, bursdag. Fylte da 19 år, det jeg åpnet det store dagen med klemmer, sang og Urge på 1,5 liters flaske rundt bålet på en av strendene i Mandal. Dagen fortsatte med gjenkomst til rommet, hvor jeg fant både donuts, telys og kinesiske spisepinner lagt pen på puten min, sammen med personlig hilsen fra asiafolket her på Hald, selvfølgelig på Thai og Laotisk (skjønte ingenting av det som sto).
Deretter våknet jeg til sang, bokstavkjeks og bananer, før det ble enda mer sang og enda mer klemmer. Har fått høre at fem klemmer dekker menneskets daglige behov for fysisk nærkontakt. Ære være bursdager sier bare jeg. Hadde det bare vært slik hver dag (*enda mer savn). Seks måneder i Laos, uten den typen. Kjære tid.. Vurderer om jeg skal dekke kvoten på forhånd??!!
Ikke nok med at fikk sang og noen smågaver, så fortsatte det hele med fest for både med og Nils. Iskake, sang med selvskreven tekst, dans og fordobling av skjortforrådet.. Må si meg ganske fornøyd, og tror jeg skal gi "He whom I`m travelling with" skylda. Men han var ikke alene, så takk til alle som gjorde dagen min ekstra spesiell. Var en stund sia sist.

Ellers går dagene til god undervisning, fantastiske mennesker, gitarspilling, gjentatte forsøk på å lese pensum og mye tid på å fundere på hva ordet jovial betyr. Regner med at det er et vestlansautrykk.

Btw, treningsrommet her kommer til god nytte. Selv med den skakke benken vår. Stølhet/gangsperre har blitt en god vane.

Også en ting til, Urge på 1,5 l. Fantastisk. Øyvin står i gjeld til meg med 1GC eller 4JS. (Se på Madagascar Øyvin sin blogg for videre forklaring)Men vurderer å droppe gjelda, bare fordi han ga med urge til gave. Hva mener dere??

4 kommentarer:

Kristian Mjølsnes sa...

Flott med en oppdatering i hva som skjer her på Hald.. fint skrevet! Jeg synes foresten at gjelden burde stå siden Øyvins 1,5literflaskeurge står i kategorien gaver, som igjen står for noe som blir gitt uten forbehold om å få noe tilbake.. så..

DET JEG MENER NÅ, ER Å LA GJELDA STÅ

S sa...

Har hørt at de er svært glad i både klemmer (og kyss?) i Laos, så tror ikke du trenger å bekymre deg.

Eirik A jobber sa...

hmm.. Da er du fullstendig feilinformert Sandra. Jeg driver nå med mental forberedelse på 6 måneder uten fysisk nærkontakt:P

Thea sa...

Congrats!
Bra du koser deg! :D